نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها
یکصد و یکمین صحن علنی پارلمان شهری مشهدبرگزار شد

رای مثبت شورا به طرح سوال مصوبه شفاف سازی از شهردار | ۸۰ درصد معاملات در سامانه فاش بارگذاری شده است

  • کد خبر: ۳۸۲۳۲
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
رای مثبت شورا به طرح سوال مصوبه شفاف سازی از شهردار | ۸۰ درصد معاملات در سامانه فاش بارگذاری شده است
شهردار مشهد گفت: کمیته شفافیت بهمن۹۶ شکل گرفت و در معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد موضوع دنبال و در قالب سامانه فاش مقرر شد مجموعه‌ای از اطلاعات که نشان‌دهنده فرآیندها و تصمیمات مدیریت شهری است در اختیار مردم قرار بگیرد.
لاله سادات کوثری/شهرآرانیوز- محمدرضا کلائی در یکصد و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سوال محمد حاجیان شهری، عضو شورای شهر، درخصوص علت تاخیر و عدم اجرای کامل مصوبه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی اطلاعات معاملات شهردار با اعلام این خبر افزود: یکی از مهمترین نکات این بود که سامانه‌های متعددی مانند سیگنا و مبسا وجود داشت که اطلاعات را در دسترس قرار می‌داد. مقرر شد اطلاعات برخط از سامانه‌ها به نحوی آسان در اختیار مردم قرار گیرد که شامل بخشی از موضوعات اداری و مالی بود. این روند سه ماه که هیچ، سه ساله نیز قدرت تحقق کامل ندارد و اگر در سه ماه به ۵۰درصد برسیم عالی است. اما اصل کار محقق شده است.

شهردار مشهد گفت: قابلیت جستجوی پیشرفته الان در سامانه فاش است، مدیریت شهری این ریسک را پذیرفته که این مهم را در اختیار افراد قرار دهد. مصوبه نمی‌گوید از ۲۰ سال قبل هر قراردادی منعقد شده بیاد بلکه می‌گوید ازابتدای سال ۹۸ کسی که این فرایند را رعایت نکند پرداختی به وی صورت نگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه ما سامانه‌ها را با هم ترکیب کردیم. بخشی که قابلیت قضاوت دارد به نظر می‌رسد از ابتدای سال ۹۸ منوط به رعایت این بند خواهد بود. ما در موضوعات داخلی آئین نامه باگ درون سیستمی داشتیم که متوجه شدیم و قرار شد روی آن کار بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: در این که شفافیت یکی از نقاط اصلی مد نظر شورای پنجم است تردیدی نیست و این مهم در شورای شهر تهران به عنوان کار ویژه مطرح می‌شود. غنای این مصوبات در کنار مصوبه منع مداخله و افشای اطلاعات شهرسازی سه پایه اساسی برای موضوع شفافیت هستند.

وی ادامه داد: عددی که ما از تحقق مصوبه داریم عدد ۸۰ درصدی است اگرچه بنده از این عدد راضی نیستم در دو سال گذشته ما می‌توانستیم این مهم را محقق کنیم. اما این راهم بگویم که همه اهتمام مدیریت شهری بر این اصل قرار دارد.

بعد از طرح توضیحات شهردار مشهد موحدی زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در طرح سوالی گفت: شورای شهر مثلث سه ضلعی را از ابتدای راه تعریف کرده است در طرح این مثلث ضلع اصلی آن را کارایی و کارآمدی مدیریت شهری و شهرداری تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه حلقه واسط بین کارایی و پاسخگویی مساله شفافیت استف افزود: موضوع مورد تاکید ما از لحاظ این مصوبه ثبت معاملات شهرداری و نظارت بر فعالیت پیمانکاران و اطلاع رسانی اینکه ما شهر را چگونه اداره می‌کنیم بوده و هست بر این اساس می‌خواهیم ارزیابی کنیم که آیا از طریق تهاتر سرمایه شهر، مشهد اداره می‌شود یا خیر؟

وی گفت: اولین نامه را در این خصوص رئیس شورا در مهرماه سال ۹۷ به شهردار می‌زند و پیگیرمصوبه است، نامه دومی هم وجود دارد که در تاریخ97/3/10 پیگیری دوم مصوبه بوده که نشان می‌دهد این دو نامه زده شده من جوابی برای این دو نامه نمی‌بینم.

شهردار مشهد در پاسخ به این عضو گفت: واقعیت اینجاست که حجم عملیات مرتبط با مصوبه زیاد است تنها ۱۴ هزار میلیارد تومان معامله در بخش عمرانی وجود دارد. نکته دوم این است که می‌گوییم این سامانه ۸۰ درصد پیشرفت کرده به این معنا نیست که ۲۰ درصداز اجرایی شدن باقی مانده بلکه از این ۲۰ درصدواقعا ۱۰ درصدش اجرا شدنی نیست.

کلایی گفت: ما در قالب دو نامه جواب ارائه دادیم.

نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد در طرح سوالی دیگر گفت: از گزارش شهرداردر این مدت زمان خیلی نمی‌توان درک درستی داشته باشیم باید فرصتی شود که درک درست تری نسبت به موضوع پیدا کنیم درخواست داریم این فرصت در آئین نامه ایجاد شود.

حاجیان شهری دیگر عضو شورا و طراح اصلی سوال با بیان اینکه کیفیت سنجی این بند‌های مصوبه و نمره دهی به این بند‌ها کار مشکلی است، افزود: ما یک مصوبه دادیم این اسناد بارگذاری شود، اینکه چند درصد بارگذاری شده و نشده وظیفه ما نیست وظیفه ما این است که بررسی کنیم مصوبه به بار نشسته یا خیر؟
وی ادامه داد: این مصوبه به هیات تطبیق فرمانداری رفته و تایید شده، الان چرا باید گفته شود قسمتی از قوانین انجام نمی‌شود؟!

وی گفت: بنده از پاسخ اقای شهردار قانع نشدم تقاضا دارم وفق آئین نامه داخلی شورا عمل شود
حیدری رئیس شورا در این راستا گفت: در راستای آئین نامه داخلی اکنون باید ما برای عدم اغنا رای گیری کنیم و منظور از عدم اغنا این است که موافق و مخالف رای بدهند.

بر اساس رای گیری پایانی این طرح سوال ازشهردار و به استناد رای اکثریت اعضا، نمایندگان شورای شهر از توضیحات شهردار قانع شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->